De Wolky Shop • Dé grootste Wolky Specialist van Nederland, ook voor outlet modellen en Wolky White - De Wolky Shop • Dé grootste Wolky Specialist van Nederland

Retourformulier

ONDERWERP RUILEN en RETOUR-BETALEN:

DE BEDENKTIJD BIJ INTERNETAANKOPEN

Wat is bedenktijd?

In een gewone winkel kan de consument een product bekijken en beoordelen. Schoenen en kleding kan hij bijvoorbeeld in de winkel passen. Bij een aankoop in een webwinkel kan dat niet. Daarom geldt voor bijna elke aankoop in een webwinkel een bedenktijd. Dit wordt ook wel herroepingsrecht genoemd. De consument mag zich bedenken nadat hij besteld heeft. En kan de bestelling ongedaan maken. De wet noemt dit "het ontbinden van de overeenkomst".

Hoe werkt het ontbinden van de overeenkomst?

De consument moet duidelijk aan u laten weten dat hij de overeenkomst ontbindt. Dit kan bijvoorbeeld in een e-mail, met een brief of telefonisch. De consument kan ook gebruik maken van het modelformulier voor ontbinding/herroeping. Dit formulier moet u op uw website zetten en verstrekken aan iedere consument die iets bij u bestelt. Maar hij hoeft niet perse gebruik te maken van het formulier dat u hebt gegeven. U mag geen speciale eisen stellen aan de manier waarop de consument de overeenkomst ontbindt.
Download het modelformulier voor ontbinding/herroeping van de overeenkomst (pdf, 243kb)

 

Mag ik ruilen?

Ja, geen probleem. Indien de maat niet goed mocht zijn of u kiest toch voor een ander model dan mag er geruild worden. Stuur de schoenen (netjes verpakt en liefst in de originele doos) voldoende gefrankeerd naar Leiden en geef aan welke andere maat of welk model gewenst is. Wij zullen dit éénmaal zonder extra kosten naar u toe sturen (binnen Nederland). Indien meerdere malen geruild wordt brengen wij ná de eerste keer € 6,75 per keer in rekening.
Om een ruiling te versturen naar het buitenland brengen wij wél de portokosten in rekening.

Kan ik geld terug krijgen?

Ja, dat kan. De wettelijke bedenktijd is veertien dagen. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat de consument het product ontvangt. Stuur het pakket voldoende gefrankeerd (netjes verpakt en liefst in de originele doos) naar Leiden. Na ontvangst zullen we het aankoopbedrag z.s.m. overmaken. De retourzending is voor eigen rekening. Hebt u portokosten betaald bij de aankoop (aankopen onder de euro 85,00) dan worden deze portokosten wel vergoed. Stuurt u uw bestelling gedeeltelijk retour dan worden evt. betaalde portokosten niet vergoed.
Druk hier uw retourformulier af, verpak de zending en stuur deze op.

Download hier het retourformulier.  

PostNL heeft een prima optie om online uw pakket te voorzien van een verzendlabel: https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details